Jag saknar dig

Filmen bygger på boken "Jag saknar dig, jag saknar dig!" av Peter Pohl och Kinna Gieth.
Det är dessutom en sann historia!

Så här står på baksidan av boken:
"Nu är det april månad och hemma i Rosengården sitter två flickor. Cilla och Tina heter de och ska fylla fjorton år i sommar. Men det får Cilla inte vara med om - hon kommer snart att dödas i en trafikolycka.
Det är det vidrigaste som har hänt mig, och jag berättar det med en gång, för det här är inte menat att vara en spännande story med ett fiffigt slut som måste hållas hemligt till sista sidan, utan det handlar om Tina som blev kvar, tvungen att försöka stå upprätt och hålla balansen i livet utan Cilla. Och jag som berättar är Tina, men jag vet att jag inte kommer att orka berätta om "mig", så därför säger jag "hon" istället."


När jag läste boken fick jag tårar i ögonen flera gånger, den berör verkligen!
Har du inte sett filmen än, så rekommenderar jag att läsa boken först! :)
Trackback
RSS 2.0